Chia pudink s acai

Objevu chia semínek byla zhruba před dvěma až třemi lety věnována skoro tak velká pozornost, jako první cestě na Měsíc. Ani mě tento zázrak neminul a musela jsem vyzkoušet, jak taková super superpotravina vypadá, co umí a jak mě udělá zdravější.

Zdravější nejsem 🙂 Nejsou to chia semínka, která vás spasí, i když jsou nepochybně zdravá. Na to je třeba vynakládat více úsilí než každé ráno sníst lžíci semínek. Navíc to není úplně dobrý nápad, pokud se před odchodem důkladně „nezkontrolujete“. Jak dobře víte, chia semínka skvěle vážou vodu a pokud se rozhodnou nasávat vodu z prostoru mezi vašimi zuby, máte hned při cestě do školy nebo do práce o zábavu postaráno. Hned poté, co váš zářivý úsměv vyděsí sousedovic děti, začnete semínka dolovat ven. Já se svými ne příliš rovnými zuby to znám dobře 🙂

Pokud se rozhodnete takové riziko podstoupit, můžete si pochutnat na fakt dobré snídani, kterou si občas připravuji a na kterou vám dnes představuji. Její výhoda je hlavně v tom, že si ji můžete připravit večer a ráno si bez práce pochutnáte na takové krásné barevné a zdravé snídani.

Chia semínka jsem si oblíbila hlavně pro svojí schopnost vázat tekutinu. Jsou tedy dobrými pomocníky při přípravě takových kaší a pudinků, nebo při přípravě krekrů či müsli tyčinek. Oživí i různé nápoje.

Nebudu tajit, že důvodem, proč je mám ráda je i to, že vím, že jsou zdravé. Pokud by stejné vlastnosti měly smažené chipsy, nepoužila bych je. Zdravě jím a chia semínka jsou toho součástí. Vím, že jejich každodenní konzumace není klíčem k tomu, abych byla zdravá, a nesmrtelnost mi nezaručí. Takže si jimi čas od času oživím jídelníček. To si myslím, že je správné.

Není nutné sníst během dne všechny superpotraviny na seznamu, protože někdo přišel na to, že jsou receptem na dlouhověkost. Receptem na zdravé stáří je uvědomělost ve stravování a životosprávě jako takové. A opravdu je to v jídle. Pilule a takové ty doplňky, co mají jen minimální vstřebatelnost, nebudou tou pravou cestou.

Takže můj jídelníček stojí na zdravých potravinách, které střídám podle chuti. Když si nedám chia, sáhnu po jiných semíncích nebo ořeších. Když si nedám acai, pochutnám si na kustovnici nebo po nepražených kakaových bobech. Ale je mnoho dalších super zdravých věcí, které ani nejsou tak nákladné a můžete si jimi ozdravit jídelníček.

Doba přípravy: 10 minut

Suroviny:

  • 40 g ovesných vloček
  • 35 g chia semínek
  • 200 g kefírového mléka
  • 2 lžičky acai (viz. Tip)
  • drobné ovoce

 

Postup:

  1. V misce nebo velké sklenici rozmíchejte kefírové mléko s vločkami a chia semínky. Polovinu směsi odeberte a promíchejte s acai.
  2. Na dno skleničky rozprostřete ovoce. Střídavě zalévejte bílou a fialovou směsí.
  3. Ozdobte ovocem a kokosem a vložte do lednice alespoň na hodinu.

Tip: Pokud se Vám nechce kupovat drahé acai, nahraďte ho jednou až dvěma lžícemi rozmačkaného ovoce, např. borůvek, malin, banánu.

 

A jaké snídaně si nejraději připravujete Vy? Máte nějaké vlastní zkušenosti se surovinami použitými v tomto receptu? Těším se na Vaše komentáře.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *