Římský salát s cizrnou, mozzarellou a koprovým dresinkem

V jednoduchosti je krása. A když jde o jídlo, tak to platí hned z několika důvodů. Jednoduché jídlo nás baví připravovat. Nezabere nám to hodně času a nemusíme shánět mnoho surovin. Jednoduché jídlo může být výborné. Když je těch pár surovin dobře zvolených, nakombinovaných a doladěných, je radost takové jídlo nejen připravovat, ale i jíst. A ještě jedna věc. Jednoduché jídlo si snadno zapamatujeme. Takže si můžete s chutí a v rychlosti takové dobroty hravě zopakovat. Jednoduché jídlo je prostě skvělé po všech směrech.

V článku u předchozího receptu jsem vám prozradila něco málo ke spolupráci, pro kterou byl onen recept připraven. Teď bych chtěla plynule přejít ke druhému receptu, který jsem taktéž v rámci spolupráce vytvořila. Jeho dokonalost tkví právě v jednoduchosti a genialitě. Představte si, přijdete domů z práce, hladem dohlédnete sotva k lednici. Bráníte se zuby nehty sáhnout po prvním jedlém předmětu, na který narazíte. Rozum Vám praví: „Dej si něco zdravého.“ A žaludek na to: „Nakrm mě! A hned!“ A jaký je kompromis? Vzít nejrychleji pár ingrediencí a během tří minut je spojit ve skvělou lehkou večeři, která Vám ale dodá potřebné živiny. A pokud potřebujete zahnat chutě ještě dřív, než véču připravíte a jazyk naladit na tu delikatesu, načněte si bílé vínko, jazyk lehce podrážděte a z honu za potravou se naopak stane příjemný gurmánský požitek.

Salát může být sebevíc zdravější, ale když nás nezasytí, moc si k dobrému pocitu nepomůžeme. Při jeho skladbě na to je potřeba myslet a volit takové složky, které komplexně vytvoří nejen dobré a lehké, ale i „užitečné“ jídlo po všech směrech. Už jste slyšeli tisíckrát, jak nutné je přijímat množství bílkovin. Ale nic se nemá přehánět a určitě byste neměli zapomínat, že existují ještě tuky a sacharidy. Když připravujete večeři a víte, že už po zbytek dne nebudete příliš aktivní, není nutné na sacharidy klást důraz. Proto jsou luštěniny dobrou volbou. Do jídla doplní ještě trochu bílkovin a zároveň poskytují polysacharidy a vlákninu. A tuky samozřejmě volte ty zdravé – ohraná básnička. Však už ji znáte 🙂 I tuky pomáhají v pocitu sytosti.

Koprová zálivka nemusí být snem každého strávníka. Kdo si v dětství přivodil otravu koprovkou ve školní jídelně, nese si možná následky do dneška. Pro méně odvážné, kteří se rozhodli, že nedají kopru nikdy další šanci (znám takové), se najde jako vhodná alternativa jiná, výraznější bylinka. Ale doporučila bych v každém případě čerstvou. Salát dostane zase trochu jiný šmrnc, ale budete ho jíst Vy, ne já 🙂 Já právě kopru druhou šanci dala a je mi opravdu líto, jak špatnou pověst si díky proslulé omáčce.

Co by Vás tak mohlo k tomuhle salátu napadnout? Vadí, že nemáte mozzarella třešničky? Ne, fakt ne, ale dobře to vypadá 🙂 Ta velká udělá stejnou službu a dokonce, když ji natrháte, vsákne do sebe pěkně dresink.

Doba přípravy: 5 minut

Suroviny: 2 porce

  •  Římský salát (6 velkých listů na 1 porci)
  •  4 vrchovaté lžíce cizrny (z konzervy)
  •  10 mozzarella třešniček
  •  ½ zralého avokáda
  •  200 – 250 g okurky
  •  Růžový pepř

Dresink:

  • 2 lžíce olivového oleje
  • ½ – 1 lžíce vinného octa
  • 1 lžička hořčice (plnotučná)
  • 1 lžíce nadrobno pokrájeného kopru
  • Špetka soli
  • Čerstvě mletý pepř
  1. Postup:
  2. Připravte si dresink. V mističce prošlehejte všechy uvedné suroviny tak, aby se spojily v hladlkou emulzi.
  3. Listy salátu natrhejte na menší kusy, vložte do velké mísy. Okurku nakráejejte na půlkolečka a přidejte k natrhanému salátu spolu s cizrnou. Dresink ještě jednou promíchejte a zalijte jím salát v míse. Promíchejte.
  4. Nandejte na talíř, ozdobte kousky avokáda, mozarellou a trochou růžového pepře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *